Vi hjälper er att skapa rätt beteenden

Vad behöver man göra för att att engagemang och motivation varar längre än bara första de veckorna när man implementerar ett nytt system? Vad krävs för att det nya arbetssättet ska bli en rolig vana och inte något som upplevs som krångligt eller tråkigt?

Vi tar fram en plan för just dig och dina kollegor beroende på vad ni behöver hjälp med. Vi har en lång meritlista när det kommer till förändringsledning & change management kopplat till CRM-system, försäljning, service och ledarskap.

Rätt förutsättningar från början

Visste du att 85 % av de utmaningar som VD:ar upplever vid en CRM-implementation handlar om beteenden och processer? Bara 15 % av utmaningarna är kopplade till tekniken, enligt en rapport från Forrester.

Förändringsledning handlar till stor del att jobba med chefer och ledare innan, under och efter att förändringen sker för att skapa förutsättningar så förändringen tas emot och genomförs på bästa sätt.

Workshops i förändringsledning & change management

I våra workshops ger vi er konkreta verktyg för att kunna driva igenom förändring på rätt sätt. Vi börjar med en nulägesanalys för att förstå inställningar och attityder inom organisationen kopplat till förändringen vid CRM-införandet. Därefter tar vi fram en handlingsplan som kommer att arbetas med under projektet så att ni ska kunna få ut maximal utdelning.

Allt detta och mycket mer går vi närmre in på i våra workshops:

Roller

Hur reagerar olika typer av roller på förändring och vad krävs för att ni ska fortsätta hålla motivationen uppe?

Utmaningar

Var finns det utmaningar med CRM-införandet och hur hantera ni dessa på bästa sätt?

Mål

Hur följer ni upp beteendeförändringen? Gemensamt tar vi fram lämpliga mål.

Kommunikation

Stärk den interna kommunikationen och se till att alla involverade är på samma bana. Vi ger er verktygen och strategin.

Ankarlänk till anmalan

Kontakta oss så berättar vi mer!

Ange dina kontaktuppgifter