Rätt förutsättningar från början

Visste du att 85 % av de utmaningar som vd:ar upplever vid en CRM-implementation handlar om beteenden och processer? Bara 15 % av utmaningarna är kopplade till tekniken, enligt en rapport från Forrester.

Förändringsledning handlar till stor del att jobba med chefer och ledare innan, under och efter att förändringen aktualiseras för att skapa bäst förutsättningar att förändringen ska tas emot och drivas igenom på bästa sätt.

Kontakta oss

Vi hjälper er att skapa rätt beteenden

Vad behöver man som ledare och som användare göra för att säkerhetsställa att engagemang och motivation varar längre än bara första de veckorna? Vad behöver vi göra för att det nya arbetssättet ska bli en rolig vana? Våra konsulter skräddarsyr en plan för just dig och dina kollegor beroende på vad ni behöver hjälp med. Vi har en lång meritlista när det kommer till förändringsledning kopplat till CRM, försäljning, service och ledarskap.

Workshops i förändringsledning

I våra workshops ser vi till att ni får konkreta verktyg för att enklare kunna driva igenom förändringen internt. Vi börjar med en nulägesanalys för att förstå inställningar och attityder hos ledare kopplat till förändringen med CRM-införandet. Därefter tar vi fram en handlingsplan som kommer att arbetas med under projektet så att ni ska kunna få ut maximal utdelning.

Nedan, och mycket mer, går vi närmare in på i våra workshops:

Roller

Hur reagerar olika typer av roller på förändring och vad krävs för att ni ska fortsätta hålla motivationen uppe?

Utmaningar

Vad finns det för möjliga utmaningar och hur bör ni hantera dessa på bäst sätt?

Mål

Hur sätter ni lämpliga mål och hur kan ni följa upp beteendeförändringen?

Kommunikation

Hur kommunicerar ni förändringen och hur ser ni till att skapa starka åtaganden hos alla involverade?

Ankarlänk till anmalan

Kontakta oss så berättar vi mer!

Ange dina kontaktuppgifter